Blogs Overgang

Hoe bereik ik zelf balans in de post-menopauze

Deze week veel werken… 5 dagen.
Pas laat slapen….
Ik slaap eigenlijk nooit vroeg, altijd pas zo rond 1.30 u. of 2.00 u.

Eigenlijk zou ik vroeger naar bed moeten gaan, omdat dat gewoon beter voor je lichaam is.

Rusten en slapen, betekent herstel voor je lichaam.

Ben altijd al een nachtuil geweest, vanaf mijn 20e al of zo.
Nu ben ik meer een NachtBAT op mijn 57e 🤣🦇

Kalmerende thee werkt voor mij

Ik neem een uur voor ik
mijn bed in duik meestal kamillethee of valeriaanthee
met een tablet  400 mg magnesium met tryptofaan.
Dat doe ik dagelijks.

Magnesium bisglycinaat heeft een goede ontspannende werking.

Tryptofaan is een aminozuur dat je ook nodig hebt.

Zo krijg je ook voldoende tryptofaan binnen doorlopend.
Je lichaam maakt méér serotonine hieruit en dus ook melatonine, want dat wordt uit serotonine aangemaakt.
Hoe meer melatonine je aanmaakt, hoe beter je slaapt. Dit werkt ook voor een positief gemoed.

De thee kalmeert ook.
Ik kan dan vrij snel slapen gelukkig.

Serotonine op peil houden is belangrijk

Ik hou mijn serotonine aanmaak daarmee op peil en ben daardoor vrolijk en heb géén last meer van downgevoel of gejaagdheid of onrust.

Als ik dan toch wat extra moeheid voel opkomen, door vroeg opstaan, veel werken, laat slapen, neem ik aanvullend:

    Welke supplementen neem ik en wanneer:

    Ik neem aanvullend voor mijn huid, spieren en gewrichten:

    Regelmatig voor leverreiniging en antioxidanten, afwisselend :

    • Mariadistel
    • Chlorella
    • Groene thee capsule
    • Vitalize Darmbalans
      Probiotica

    Overgangssupplementen:

    Hier reageer ik ook heel goed op.

    Ik gebruik het naar behoefte.

    Vitamines alleen in de ochtend.
    Neem je ze voor het slapen,
    dan houden ze je wakker natuurlijk.

    Ga voor de supplementen naar de homepage en klik op de knop WEBSHOP

    Je lichaam in balans houden:

    Op deze manier hou ik mijn lichaam in balans en vul ik steedsmijn stofjes aan die ik nodig heb.

    Het gaat in mijn optiek om het op peil houden van de benodigde stofjes regelmatig en ook om ontgifting/ leverreiniging om je goed te voelen.

    Wanneer je niets neemt en je ervaart klachten, weet je dat je lichaam niet in balans is en moet je op zoek gaan naar de oorzaak van je klachten.

    Verder eet ik veel gezonder dan voor aanvang overgang.
    Veel groentes, fruit, ei, kip, vis, noten, zaden, minder koolhydraten en suikers en ook vlees eet ik halve porties nog maar.

    In het weekend mag ik dan wel iets “fouts” 🤣🤣  zoals cake, patat, frikandel of zo.
    Alcohol ben ik geen fan van. Nooit geweest ook.

    Met deze leefstijl, voedingspatroon en supplementen hou ik mijn lichaam goed in balans.

    Een gezonde leefstijl kan overgangsklachten echt verminderen.

    Streven naar 10.000 stappen per dag houdt je energieker en je lichaam in betere conditie.

    Je doorbloeding verbetert, waardoor ook de aanvoer van voedingsstoffen en afvoer van afvalstoffen verbetert.

    Ook stimuleer je hierbij een gezond gebruik van je spieren en gewrichten en het is goed voor hart en bloedvaten.

    Om mezelf extra te motiveren om méér te bewegen, kocht ik deze stappenteller:

    Item #1
    Shopping cart

    Blijf op de hoogte via onze NEWSLETTER

    Of kijk eens in deze SHOP

    Twitter Instagram YouTube Pinterest
    Sidebar
    We use cookies to improve your experience on our website.By browsing this website, you agree to our use of cookies.
    Shop
    Blog
    Home
    Menu